Mariska Roelofs esittäytyy!

Olen Mariska, kotoisin Hollannista ja muuttanut Suomeen vuonna 2011. Innostuin flamencotanssista vuonna 1993, kun näin ja kuulin koulukaverini kitaraopettajan soittavan flamencoa. Se kuulosti niin viehättävältä ja loistavalta! Ihastuin heti flamencorytmiin ja -tyyliin eikä intohimoni flamencoon ole laantunut.

Olen opiskellut flamencoa Hollannissa ja Espanjassa monissa paikoissa ja monen opettajan johdolla, esim. Andrés Marín, Rocío Molina, Rafael Campallo, Pastora Galvan, Manuel Liñan, Alicia Marquez ja Milagros Menjíbar. Vuonna 2004 sain Alankomaiden esittävien taiteiden säätiön apurahan flamencon opiskeluun Espanjassa. Minusta on hienoa oppia flamencosta aina vain uutta.

Olen esiintynyt eri flamencoryhmissä noin 15 vuoden ajan. Hollannissa niistä tunnetuin on espanjalais-hollantilainen La Primavera. Olen myös opettanut flamencoa 1990-luvun lopusta lähtien. Olen iloinen että voin taas opettaa flamencoa Suomessa ja että olen löytänyt näin kivan paikan Tampereen flamencoyhdistyksellä.

Opetan yhdistyksellä tänä lukuvuonna edistyneiden ja keskitason koreografiatunteja, tekniikkaa ja bata de colaa. Rakastan flamencoa ja toivon että se näkyy myös tunneillani! Tunneillani harjoitellaan flamencotekniikkaa ja koreografioita, mutta erittäin tärkeää on myös henkilökohtainen ilmaisu. Olen kärsivällinen ja innokas opettaja. Yhdessä luomme tunneille hyvän tunnelman, jossa voimme keskittyä tosissaan oppimiseen mutta myös nauraa ja pitää hauskaa.

Tervetuloa tanssimaan!