Peña flamenca eli tanssisalimme

Tampereen flamencoyhdistyksellä on oma viihtyisä tanssisali Pyynikillä Tampereen Taidemuseota vastapäätä osoitteessa Pirkankatu 1 (käynti sisäpihalle Mariankadun puolelta). Ison peilisalin koko on reilut 65 m² ja pienen salin noin 15 m². Lisäksi tiloihin kuuluvat pukuhuone, wc ja suihku sekä keittiö ja oleskelutila. Tervetuloa tanssimaan ja musisoimaan!

Flamencoyhdistyksen tanssisaleja on mahdollista vuokrata tanssi-, teatteri- ym. työpajatoimintaan, opetukseen ja harjoitteluun.

Katso salien varaustilanne oheisista linkeistä. Suosimme pitkäaikaisia vuokralaisia, yksittäisiä tilaisuuksia varten salia ei ole mahdollista vuokrata.

Ota yhteyttä:
salivaraukset@tampereenflamencoyhdistys.fi

• Salivaraukset tulee tehdä kahta viikkoa aiemmin ja perua vähintään 48 t ennen varausta. Myöhemmin perutuista vuoroista veloitamme 50 % vuokraushinnasta.

• Salipäivitykset tehdään sunnuntaisin – kalenteria ei siis päivitetä eikä salivarausvuoroja tarkisteta päivittäin, joten ota se huomioon varausta tehdessäsi. Vastaamme tiedusteluihin 1-7 vuorokauden sisällä, mikä tulee ottaa huomioon. Salivaraus astuu voimaan, kun salivarausvastaava on kuitannut sen.

• Jos vuokraat salia jatkuvaan käyttöön, sinulla on mahdollista saada avain salille. Laita siis aina salivarauspyyntöösi tieto avaintarpeesta ja toive avaimen noudon ja palautuksen ajankohdasta. Avaimesta peritään 50 € pantti.

• Ilmoitathan varausta tehdessäsi, oletko yhdistyksen jäsen!

Jumppamatot ovat käytössä vain isossa salissa.

Isoon saliin sopii mukavasti noin 15 tanssijaa.

- - - -

Tampereen flamencoyhdistyksen harrastajat remontoivat uuden tilan tanssille,
soitolle, teatterille ja muulle kulttuuritoiminnalle

27.12.2010

Tamperelaiset flamencoharrastajat ovat innossaan uudesta tanssisalista, joka tarjoaa vihdoin paikan monipuoliseen toimintaan omin ehdoin. Flamencoyhdistys remontoi talkoilla monenlaiseen käyttöön sopivan tilan, jota se tarjoaa mielellään myös muiden harrastusryhmien käyttöön. Tila sopii hyvin tanssin, teatterin, musiikin ja liikunnan harrastamiseen.

Uutta flamencotanssiin sopivaa salia ehdittiin etsiä pari vuotta. Loppusyksystä 2009 se vihdoin löytyi taloyhtiön piharakennuksesta. Koputus, taputus tai cajón-rumpujen paukutus eivät häiritse naapureita, puulattia on valmiiksi kohtuullisen hyvä, tilaa ja korkeutta on riittävästi ja sijaintikin on oivallinen harrastamiseen.

Yhdistys suunnitteli remontin omalla porukalla. Innokas talkooväki purki ja rakensi seiniä, ja sisustustiimin vastuulla oli, että salista tulisi viihtyisä paikka harrastaa yhdessä. Reippaan ja innostuneen remonttiporukan ansiosta kaikki sujui hienosti ja aikataulussa vain kolmessa viikossa!

Ensimmäinen vuosi omalla uudella salilla meni hienosti. Salilla on ollut vuokralaisina myös mm. afrikkalaisen tanssin ja argentiinalaisen tangon harrastajia. Jouluna 2010 valmistui vielä taloyhtiön teettämä wc- ja suihkuremontti. Kesällä 2011 on vuorossa tanssisalin lattian uusiminen. Nyt voimme edelleen kehittää yhdistyksen toimintaa ja flamencoelämää Tampereella ja nauttia flamencosta viehättävässä miljöössä Pyynikillä.