Kurssikuvaukset

Tampereen Flamencoyhdistys järjestää kesäkuussa tiiviskurssit maanantaisin (4 krt) ja keskiviikkoisin (3 krt). Tarjolla on tanssia monelle tasolle ja kastanjetteja aloittajille ja pidempään soittaneille.

Ilmoittaudu mukaan netin ilmoittautumislomakkeella.

Maanantai / 30.5.-20.6. / 4 kertaa

17.30-18.30
Helpompi kesätunti
Puolisen tuntia tiukkaa tekniikkaa. Se toinen puoli rentoa tanssia. Flamencon alkeet hallitseville.

Opettaja: Anna Haaranen
Hinta: 30 e (+ jäsenmaksu)

18.30-19
Kastanjetit  "Ihan helppo"
Opettaja: Anna Haaranen
Hinta: 15 e (+ jäsenmaksu)

19-19.30
Kastanjetit "Aika vaikea"
Opettaja: Anna Haaranen
Hinta: 15 e (+ jäsenmaksu)

Huomioithan, että tunneille tarvitset omat soittimet. Jos kastanjetit kateissa, käy Viuhkakaupassa

19.30-20.30
Vaikeampi kesätunti

Puolisen tuntia tiukkaa tekniikkaa. Toinen puolikas rentoa tanssia omaa ”käsialaa” etsiskellen.

Opettaja: Anna Haaranen
Hinta: 30 e (+ jäsenmaksu)

Keskiviikko / 1.6.-15.6. / 3 kertaa

Tekniikka 1
Rauhallisempi tunti, sopii aloittajille ja alkeisjatkotasoisille. Tehdään koputuksia, käsiharjoituksia, contratiempoa sekä pieniä tanssinpätkiä 4-ja 12-jakoiseen paloon.

Opettaja: Nunu Ahtiainen
Hinta: 25 e (+ jäsenmaksu)

Tekniikka 2
Tällä tunnilla edetään vauhdikkaammin. Tunti soveltuu harrastajille, joilla on flamencotanssin perusteet jo hyvin hallussa. Koputuksia, käsiharjoituksia, contratiempoa sekä pieniä tanssinpätkiä 4-ja 12-jakoiseen paloon.

Opettaja: Nunu Ahtiainen
Hinta: 25 e (+ jäsenmaksu)

Kurssikuvaukset

Kevät 2022 lukujärjestys

MAANANTAI

17.30–18.30
Tekniikka 1 / 14 krt
Opettaja: Milla-Maija Saari
Hinta 120 €

Flamencotanssissa käytettävän tekniikan perusharjoitteet. Opetellaan käsien ja vartalon tyypillisiä käyttötapoja flamencotanssissa. Tehdään käsien ja jalkojen liikkeiden tekniikkaharjoitteita, koputussarjoja sekä piruetteja.

18.30–19.30
Flamencon alkeet / 14 krt
Opettaja: Milla-Maija Saari
Hinta 120 €

Tunnilla opetetaan flamencotanssin perusteita. Tunneilla tehdään perustason koputussarjoja sekä käsien ja vartalon liikkeitä. Kauden aikana aloitetaan harjoittelemaan sevillanasta neljässä osassa, jota teemme niin pitkälle kuin ehdimme.

TIISTAI

17.30–19.00
Jatko 1 koreografia / 14 krt
Opettaja: Annu Aho
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara (osalla tunneista)
Hinta 180 €

Osallistujilla täytyy olla hallussa flamencon perusteet. Tanssin ohella flamencotanssin rakenne ja yleisesti käytetyt termit tulevat tutummiksi.

Tunnilla tehdään tanssikoreografia tientokseen. Osalla tunneista on kitarasäestys.

TORSTAI

kummatkin tunnit 7 krt
parilliset viikot, alk. 10.2.

17.30–18.30
Tekniikka 3
Opettaja: Mariska Roelofs
Hinta 70 €

Vaativampi tekniikkatunti keskitaso/edistyneet (taso määrittyy osallistujien mukaan).

Tunnilla käytetään eri paloja, joissa harjoitetaan ylävartalon ja käsien tekniikkaa, sekä marcaje'ja ja ilmaisuja. Tunnilla harjoitellaan tietenkin myös jalkatekniikkaa ja tehdään lyhyitä rytmikombinaatioita. Luvassa myös contratiempo-harjoituksia. Kaikki tunnit ovat jonkun verran erilaisia keskenään.

18.30–20.00
Edistyneet koreografia
Opettaja: Mariska Roelofs
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara
Hinta 120 €

Vaativampi tunti edistyneille tanssijoille. Tuo mukanasi bata-hame ja iso huivi (mantón). Tunnilla jatketaan kahta syksyllä aloitettua bata-koreografiaa: lyhyt koreografia bata-hameen ja mantón-huivin kanssa ja pidempi alegrias bata-hameella. Kitarasäestys tunneilla joka toinen kerta.

SUNNUNTAI

kummatkin tunnit 7 kertaa
parilliset viikot, alk. 13.2.

16–17
Sevillanas-kuoro
Opettaja: Sirkka Laitinen
Hinta 70 €

Tunnilla on rento ote laulamiseen, sinun ei tarvitse osata flamencolaulua, kunhan tykkäät yhdessä laulamisesta. Tunnilla opetellaan yhdessä laulaen sevillanas-laulua ja sen palmaksia. Kauden kuluessa valmistetaan yksi perinteinen sevillanas-laulu espanjaksi.

17–18 & 18.15–20
Flamencolaulu
Opettaja: Taija Tyrväinen
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara
Hinta 200 €

Kurssilla edetään yksitellen, jokaiselle on oma n. 15 minuutin aikansa. Opiskelija saa itse valita, mitä flamencon tyylilajia haluaa opiskella, joten tunnilla lauletaan parhaimmillaan kahdeksaa eri paloa! Opetettava materiaali on perinteistä flamencoa, keskitytään melodioiden ja rytmiikan perinteenmukaiseen hallintaan. Opiskelijalla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta flamencolaulusta. Tunneilla on kitarasäestys.

Tunnit yhteensä 7 kertaa. Opettaja jakaa oppilaat kahteen ryhmään.