Kevätkauden 2023 kurssikuvaukset

Kurssikuvaukset päivitetään sivuille joulukuun kuluessa. Kevään  lukujärjestys on jo nähtävissä. Ilmoittautuminen käynnistyy joulukuun lopulla.

MAANANTAI

17.30–19
Flamencon alkeet & tekniikka 1 / 14 krt
Opettaja: Milla-Maija Saari
Hinta 140 €

Tunnilla opetetaan flamencotanssin perusteita. Tekniikkatunnilla käymme läpi flamencon eri tyylilajeja, eli paloja ja teemme niille ominaisia helppoja koputus -ja markeerausharjoituksia. Opettelemme myös käsien ja vartalon tyypillisiä käyttötapoja flamencotanssissa. Kurssi sopii vasta aloittaneille sekä jo hetken aikaa tanssineille.

TIISTAI

17.30–19.00
Jatko 1 koreografia / 14 krt
Opettaja: Annu Aho
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara (osalla tunneista)
Hinta 180 €

Osallistujilla täytyy olla hallussa flamencon perusteet. Tanssin ohella flamencotanssin rakenne ja yleisesti käytetyt termit tulevat tutummiksi.

Koreografiatunnilla jatkamme syksyllä aloitetun alegrias-koreografian työstämistä. Teemme mm uusia letroja, opettelemme uusia escobillan askeleita. Mikäli flamencotanssitaustaa on ennestään muutaman vuoden ajalta, uudet oppilaat pääsevät hyvin mukaan. (Koko koreografian oppiminen keväällä mukaan tulevalta edellyttänee myös jonkinverran omaehtoista harjoittelua.)

Osalla tunneilla on mukana kitarasäestys ja laulaja.

19–20
Alkeisjatko / 14 krt (HUOM! EI TOTEUDU)
Opettaja: Annu Aho
Hinta 120 €

Helpompi koreografiatunti vähintään flamencon alkeiskurssin käyneille. Tunnilla teemme koreografiaa tientokseen.

Osalla tunneista on mukana kitaristi ja laulaja.

TORSTAI

kummatkin tunnit 7 krt
parittomat viikot, alk. 19.1.

17.30–18.30
Tekniikka 3
Opettaja: Mariska Roelofs
Hinta 70 €

Vaativampi tekniikkatunti keskitaso/edistyneet (taso määrittyy osallistujien mukaan).

Tunnilla käytetään eri paloja, joissa harjoitetaan ylävartalon ja käsien tekniikkaa, sekä marcaje'ja ja ilmaisuja. Tunnilla harjoitellaan tietenkin myös jalkatekniikkaa ja tehdään lyhyitä rytmikombinaatioita. Luvassa myös contratiempo-harjoituksia. Kaikki tunnit ovat jonkun verran erilaisia keskenään.

18.30–20.30
Edistyneet koreografia
Opettaja: Mariska Roelofs
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara
Hinta 150 €

Vaativampi tunti edistyneille tanssijoille. Tuo mukanasi bata-hame ja iso huivi (mantón). Aloitamme uuden koreografian, jota työstämme koko lukuvuoden. Tunnilla tehdään tekniikkaharjoitteita, ja palaamme lyhyeen "Inolvidable"-koreografiaan, jonka teimme viime vuonna (uudet oppivat kyllä!).

Tänä syksynä tanssitunti kestää kaksi tuntia, jotta meillä on varmasti aikaa tanssia riittävästi. Koreografiaa työstetään yhdessä käyttäen erilaisia improvisaatioharjoitteita ja kokeiluja. Ryhmälle on varattu salilla myös omatoiminen harjoitteluaika väliviikkoina. Kitarasäestys tunneilla, 4-5 kertaa.

SUNNUNTAI

kummatkin tunnit 7 kertaa
parilliset viikot, alk. 15.1.

15.30–17
Sevillanas-kuoro
Opettaja: Sirkka Laitinen
Hinta 100 €

Tunnilla on rento ote laulamiseen, sinun ei tarvitse osata flamencolaulua, kunhan tykkäät yhdessä laulamisesta. Tunnilla opetellaan yhdessä laulaen sevillanas-laulua ja sen palmaksia. Kauden kuluessa valmistetaan muutama perinteinen sevillanas-laulu espanjaksi. Muutamalla tunnilla kitarasäestys.

17.15-18.15 jatko-edistyneet
18.30-19.30/20 alkeet-jatko
Flamencolaulu
Opettaja: Taija Robalta
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara
Hinta 200 €

Kurssilla edetään yksitellen, jokaiselle on oma n. 15 minuutin aikansa. Opiskelija saa itse valita, mitä flamencon tyylilajia haluaa opiskella, joten tunnilla lauletaan parhaimmillaan kahdeksaa eri paloa! Opetettava materiaali on perinteistä flamencoa, keskitytään melodioiden ja rytmiikan perinteenmukaiseen hallintaan sekä kullekin flamencon lajille ominaiseen ilmaisuun.

Opiskelijalla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta flamencolaulusta. Tunneilla on kitarasäestys.

HUOM! Kokeilijat ovat tervetulleita laulutunnille ensimmäisellä kerralla klo 18.30.

Tunnit yhteensä 7 kertaa. Opettaja jakaa tarvittaessa oppilaat kahteen ryhmään.