Syyskauden 2022 kurssikuvaukset

Kurssikuvaukset päivitetään sivuille kesän kuluessa. Syksyn lukujärjestys on jo nähtävissä. Ilmoittautuminen käynnistyy elokuun alkupäivinä.

MAANANTAI

17.30–18.30
Tekniikka 1 / 14 krt
Opettaja: Milla-Maija Saari
Hinta 120 €

Flamencotanssissa käytettävän tekniikan perusharjoitteet. Opetellaan käsien ja vartalon tyypillisiä käyttötapoja flamencotanssissa. Tehdään käsien ja jalkojen liikkeiden tekniikkaharjoitteita, koputussarjoja sekä piruetteja.

18.30–19.30
Flamencon alkeet / 14 krt
Opettaja: Milla-Maija Saari
Hinta 120 €

Tunnilla opetetaan flamencotanssin perusteita. Tunneilla tehdään perustason koputussarjoja sekä käsien ja vartalon liikkeitä. Kauden aikana aloitetaan harjoittelemaan sevillanasta neljässä osassa, jota teemme niin pitkälle kuin ehdimme.

TIISTAI

17.30–19.00
Jatko 1 koreografia / 14 krt
Opettaja: Annu Aho
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara (osalla tunneista)
Hinta 180 €

Osallistujilla täytyy olla hallussa flamencon perusteet. Tanssin ohella flamencotanssin rakenne ja yleisesti käytetyt termit tulevat tutummiksi.

Tunnilla tehdään tanssikoreografia alegriaan. Osalla tunneista on kitarasäestys ja ajoittain paikalla on myös laulaja.

19–20
Tekniikka 2 / 14 krt / HUOM! Ei toteudu.
Opettaja: Annu Aho
Hinta 120 €

Flamencotanssin tekniikkaharjoitteet tanssia jo muutaman vuoden harrastaneille. Erilaisia koputuksia, käsien ja vartalon liikkeitä.

TORSTAI

kummatkin tunnit 7 krt
parittomat viikot, alk. 1.9.

17.30–18.30
Tekniikka 3
Opettaja: Mariska Roelofs
Hinta 70 €

Vaativampi tekniikkatunti keskitaso/edistyneet (taso määrittyy osallistujien mukaan).

Tunnilla käytetään eri paloja, joissa harjoitetaan ylävartalon ja käsien tekniikkaa, sekä marcaje'ja ja ilmaisuja. Tunnilla harjoitellaan tietenkin myös jalkatekniikkaa ja tehdään lyhyitä rytmikombinaatioita. Luvassa myös contratiempo-harjoituksia. Kaikki tunnit ovat jonkun verran erilaisia keskenään.

18.30–20.30
Edistyneet koreografia
Opettaja: Mariska Roelofs
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara
Hinta 150 €

Vaativampi tunti edistyneille tanssijoille. Tuo mukanasi bata-hame ja iso huivi (mantón). Aloitamme uuden koreografian, jota työstämme koko lukuvuoden. Tunnilla tehdään tekniikkaharjoitteita, ja palaamme lyhyeen "Inolvidable"-koreografiaan, jonka teimme viime vuonna (uudet oppivat kyllä!).

Tänä syksynä tanssitunti kestää kaksi tuntia, jotta meillä on varmasti aikaa tanssia riittävästi. Koreografiaa työstetään yhdessä käyttäen erilaisia improvisaatioharjoitteita ja kokeiluja. Ryhmälle on varattu salilla myös omatoiminen harjoitteluaika väliviikkoina. Kitarasäestys tunneilla, 4-5 kertaa.

SUNNUNTAI

kummatkin tunnit 7 kertaa
parittomat viikot, alk. 4.9.

16–17
Sevillanas-kuoro
Opettaja: Sirkka Laitinen
Hinta 70 €

Tunnilla on rento ote laulamiseen, sinun ei tarvitse osata flamencolaulua, kunhan tykkäät yhdessä laulamisesta. Tunnilla opetellaan yhdessä laulaen sevillanas-laulua ja sen palmaksia. Kauden kuluessa valmistetaan muutama perinteinen sevillanas-laulu espanjaksi. Muutamalla tunnilla kitarasäestys.

17–18 & 18.15–20
Flamencolaulu
Opettaja: Taija Robalta
Säestys: Toni Jokiniitty, kitara
Hinta 200 €

Kurssilla edetään yksitellen, jokaiselle on oma n. 15 minuutin aikansa. Opiskelija saa itse valita, mitä flamencon tyylilajia haluaa opiskella, joten tunnilla lauletaan parhaimmillaan kahdeksaa eri paloa! Opetettava materiaali on perinteistä flamencoa, keskitytään melodioiden ja rytmiikan perinteenmukaiseen hallintaan. Opiskelijalla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta flamencolaulusta. Tunneilla on kitarasäestys.

Tunnit yhteensä 7 kertaa. Opettaja jakaa tarvittaessa oppilaat kahteen ryhmään.