Tervetuloa harrastamaan!

Tervetuloa harrastamaan flamencoa yhdistyksen tunneille! Flamenco tarjoaa kauniin ja haastavan liikuntamuodon kaikille, jotka haluavat käyttää kehoaan monipuolisesti ja uudella tavalla.

Tanssin alkeiskurssilla harjoitellaan perusliikkeitä ja askelsarjoja sekä tutustutaan flamencon säveliin ja rytmeihin. Kurssille ei vaadita minkäänlaista aikaisempaa tanssikokemusta. Varusteiksi et alkuun tarvitse muuta kuin kengät, joissa on tukevat, muutaman sentin korkuiset korot.

Flamencoharrastus vaatii alussa paljon kärsivällisyyttä, sillä perustekniikka on haastavaa. Rytmilajit ovat aluksi outoja suomalaiseen korvaan, mutta aktiivinen musiikin kuunteleminen auttaa. Flamenco on monikerroksinen, kiehtova ja haastava laji. Sitä voi harrastaa monella eri taitotasolla. Monille tanssiharrastus on yhdistelmä liikuntaa ja kulttuuria. Flamencotanssi vaatii keskittymistä juuri tähän hetkeen ja auttaa siksi heittämään muut huolet mielestä.

Jos olet tanssinut flamencoa aiemmin, katsomme yhdessä sinulle sopivan ryhmän. Tasolta toiselle siirrytään taitojen kehittyessä, joten kukin saa edistyä omaan tahtiinsa.

Voit osallistua myös kitara-, cajón-, palmas- tai laulutunneille sekä tietenkin muihin yhdistyksen järjestämiin tapahtumiin ja tiiviskursseille. Voit keskittyä myös yksistään kitaransoittoon tai cajóniin.

Lämpimästi tervetuloa mukaan kivaan porukkaan! Olé!