Tamperelaisen flamencon juhlaa – tanssia, laulua ja musiikkia! Veinte años ke 28.6. klo 19

19.6.2017

Veinte años tuo lavalle 20-vuotisjuhlaansa viettävän Tampereen Flamencoyhdistyksen ryhmät lasten satuflamencosta aikuisten koreografioihin, joista vastaavat Anna Haaranen, Anu Silvennoinen, Tuuli Kurkipää, Mariska Roelofs, Annu Aho sekä esiintyjät. Musiikista vastaavat Toni Jokiniitty (kitara, laulu), Sirkka Laitinen (laulu), Mariska Roelofs (laulu) sekä Samuli Rounioja (cajón).

Tamperelainen flamenco on näyttäytynyt läpi vuosien vapaana, rohkeana ja persoonallisena. Niinpä illassa nähtävät syvä soleá, voimakas tientos, viehkeä alegrías, riipaiseva siguiriyas, pehmeä guajiras sekä keinahtelevat tangoksen ja sevillanaksen rytmit edustavat liikkeellisiä, musiikillisia ja rytmisiä vapauden säkeitä Tampereen Flamencoviikon tämän vuoden teeman mukaisesti. Ilmaisun vapaus ja omien taiteellisten prosessien kasvaminen näyttämölle asti eri ikäisten esiintyjien toteuttamina ovat tärkeitä arvoja Tampereen Flamencoyhdistyksen toiminnassa ja se näyttäytyy myös Hällä-näyttämön lavalla.

Lisäksi juhlaan saadaan huikeita tanssi- ja musiikkitervehdyksiä yhdistyksessä flamencoa opiskelleilta alan taitajilta ja muilta ryhmiltä eri puolilta Suomea. Vierailijoiksi Flamencoyhdistys saa Anne Riikola-Sarkkilan, Susanna Lahtisen, Marja Rautakorven ja Sinikka Vainion. Runotervehdyksen tuo Jorma Nuotio. Musiikkia kuullaan flamencokitaristi Juho Koskimiehen sekä Taljanka-yhtyeen esittämänä. Lisäksi tanssilliset tervehdyksensä tuovat Flamenco Artico Rovaniemeltä ja CarmeninKenkä Hämeenlinnasta.

Ilta toteutetaan Tampereen Flamencoyhdistyksen ja Tampereen Flamencoviikon yhteistuotantona.

Veinte anõs
Ke 28.6.2017 klo 19, Hällä-Näyttämö
Liput 22,50 / 16.50 / 11,50

Liput myynnissä Tiketissä.

HUOM! Jäsenet voivat varata itselleen edullisempia lippuja Flamencoviikon toimistosta: widen.nina(at)gmail.com.

www.tampereenflamencoyhdistys.fi
www.tampereflamenco.com