Syyslomaviikolla tiiviskurssit lapsille ja aikuisille

6.10.2017

Syyslomaviikolla (vk 42) 16.-20.10. voi tanssia flamencoa intensiivikursseilla.

1) Flamenco Luovassa Liikkeessä
Tanssikurssi flamencon perusteet tunteville 7-12 vuotiaille (4 t)

Tällä kurssilla yhdistyvät luovan lastentanssin ja flamencotunnin parhaat puolet. Musiikin, rytmiikan, tarinoiden, liikkeen, piirtämisen ja yhdessä tekemisen kautta lapset pääset luomaan sekä itse että pienissä ryhmissä oman näköisensä flamencotanssin. Kurssi on lapsilähtöinen ja näin kurssin aihepiiri sekä teema muotoutuvat lasten omien tarinoiden ja tärkeiksi kokemien asioiden kautta. Kurssi tukee lapsen kehitystä niin fyysisesti, emotionaalisesti, taiteellisesti kuin sosiaalisesti.

Kurssin aikataulu
ma–ke 16.–18.10 & pe 20.10
klo 14–15
Hinta 40 e

2) Flamencon Työkalupakki
Intensiivikurssi tanssin ja musiikin yhteydestä aikuisille ja nuorille (8 t)

Kurssi tarjoaa osallistujille konkreettisia työkaluja oman tanssin kehittämiseen sekä musiikin, rytmiikan että perinteisen tanssin rakenteen ymmärtämisen kautta. Kurssilla syvennytään yhdessä valitun palon avulla flamencotanssin rakenteeseen sekä tanssin ja musiikin yhteyteen. Tällä kurssilla on mahdollista kysyä kaikki ne askarruttavat kysymykset, joita tavallisella tanssitunnilla ei pääse kysymään! Jokaisella kurssikerralla harjoitellaan palmasta, rytmiikkaa, laulamista, tanssia ja tietysti kaikkien näiden elementtien yhteyttä tanssin näkökulmasta. Oletko valmis avaamaa flamencon työkalupakin?

Kurssin aikataulu
ma–ti 16.–17.10 ja to–pe 19.–20.10
klo 17.30–19.30
Hinta 100 e

Kurssilla on kitarasäestys!

**************

Opetus järjestetään Tampereen Flamencoyhdistyksen salilla, Pirkankatu 1

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

hennaelise.selkala@gmail.com

+4917620656783

Varaa paikka kurssille maksamalla kurssimaksu 13.10 mennessä tilille:
Nordea Suomi
Tmi Henna-Elise Selkälä
IBAN: FI64 1231 3500 0643 27
BIC: NDEAFIHH

Tietoja opettajasta
Henna-Elise Ventovirta (Selkälä) on Rovaniemeltä kotoisin oleva tanssitaiteilija ja -pedagogi. Hän ammentaa työhönsä sekä flamencon liikekielestä ja rytmiikasta, nykytanssista, performanssitaiteesta, somaattisista menetelmistä ja improvisaatiosta. Flamencotaiteilija Juan-Carlos Léridan kehittämä nykyflamencon metodi flamenco empírico on ollut Henna-Eliselle suuri innostuksen ja inspiraation lähde. Henna-Elise valmistui flamencotanssijaksi Sevillan Cristina Heeren de Arte Flamenco -akatemiasta vuonna 2014. Hän on myöhemmin suorittanut nykytanssin ja performanssin opintoja TanzFabrik Berliinin Dance Intensive - ohjelmassa, josta hän valmistui vuonna 2016.

Tällä hetkellä Henna-Elise vaikutta Suomessa, Saksassa ja Sveitsissä sekä tanssijana, koreografina että pedagogina. Hän on solisti Anet Fröhlicherin ohjaamassa sveitsiläisessä nykyflamencoensemble Compagnie el Contrabandossa ja toimii koreografina KunstAsyl Berliinissä. Henna-Elise esiintyi Fröhlicherin ohjaamalla soololla ”Haluatko kuulla Kalashnikovin äänen” Madridin Flamencofestivaaleilla kesällä 2017 ja on esiintynyt Euroopan lisäksi myös Etelä-Amerikassa. Flamenco ja luovaa tanssia Henna-Elise on opettanut vuodesta 2012 alkaen sekä lapsille että aikuisille. Vuosina 2012-2015 hän toimi opettajana Tampereen Flamencoyhdistyksellä ja vuodesta 2017 alkaen Flamenco Werkstatt -tanssikoulussa Berliinissä. Henna-Elise suorittaa parhaillaan yhteisötanssipedagogiikan opintojaan Berliinissä ja viimeistelee Politiikantutkimuksen maisteriopintojaan kansalaisaktivismista ja vastarinnan koreografioista Tampereen Yliopistoon.