Suvi-Maria Helinin bata de cola-tunnit syksyllä 2019 Tampereen Flamencoyhdistyksen salilla

1.9.2019

Suvi-Maria Helin on Tamperelaislähtöinen flamencotanssija ja kehonhallinnan ammattilainen. Jo 8-vuotiaana tanssimisen aloittanut Suvi-Maria on monien erilaisten tyylijen jälkeen omistautunut flamencolle ja on toiminut opettajana sekä tanssijana 90-luvun loppupuolelta alkaen.

Helin on opiskellut flamencoa niin Suomessa kuin Espanjassakin. Vuosina 2005-2007 Helin asui Sevillassa ja opiskeli mm. Academia Manuel Betanzosissa ja Fundación Cristina Heerenissä. Vuosina 2013-2019 Helin on asunut osittain Madridissa ja täydentänyt oppejaan legendaarisella Amor de Dios-koululla.

Flamencon lisäksi Helin on vuosien varrella opiskellut edelleen myös muita tanssilajeja sekä somaattisia menetelmiä kuten Feldenkrais, kontakti-improvisaatio, jooga ja Alexander-tekniikka, sekä täydentää ammattitaitoaan alinomaan.

SUVI-MARIA BATA DE COLA-TUNNEISTA:
Helin soveltaa opetuksessaan Heredian metodiikkaa sekä omaa kehonhallinnan ammattitaitoaan tavoitteenaan lisätä oppilaidensa ymmärrystä omasta kehostaan ja sen potentiaalista, sekä auttaa löytämään terveellinen, nautinnollinen ja energiatehokas tapa tanssia.

Tuntien opit ovat sovellettavissa myös muuhun tanssiin ja liikkumiseen sekä myös jokapäiväiseen elämään. Tervetuloa mukaan siis vaikka et omista bata de colaa! Harjoitukset parantavat kehonhallintaa ja tuovat selkeyttä ilmaisuun sekä varmuutta tanssitekniikkaan. Tämä puolestaan luo hyvän pohjan oman persoonallisen (tanssi)ilmaisun etsimiselle.

Tunneilla tehdään sekä tekniikkaharjoituksia että koreografiaa.

Aikataulu:
La 5.10. klo 15-17