Marraskuun jäsenkirje

21.11.2016

Kipin kapin korvaustunnille

KAUSI PÄÄTTYY 4.12.

Hups ja humps! Aika rientää niin ettei meinaa perässä pysyä. Flamencoa on tanssittu 22.8. lähtien helmat suorina, hiki pinnassa, jalat ja korot täristen sekä peppu heiluen. Kauden viimeiset tunnit pidetään viikolla 48 ellei opettaja ole toisin maininnut. Jos sinulla on ollut poissaoloja, voit korvata niitä mm. tekniikkatunnilla.

Joululahjavinkki

LAHJAKORTTI TUO ILOA TANSSINHARRASTAJALLE

Mietitkö mitä hankkisit ystävälle, lapsenlapselle tai vaimolle joululahjaksi? Meillä on sinulle kätevä ratkaisu, josta on lahjansaajalle iloa koko kevääksi! Osta yhdistyksen lahjakortti haluamallesi summalle tai kurssia vastaavalle summalle. Lahjakortti toimitetaan tilaajalle kätevästi sähköpostitse maksusuorituksen jälkeen!

Lahjakorttitilaukset tulee tehdä 15.12. mennessä. Kortti on voimassa 12 kk ostopäivästä.

Tutustu tuntivalikoimaan ja kurssihinnastoon.
www.tampereenflamencoyhdistys.fi/opetus/kurssikuvaukset/
www.tampereenflamencoyhdistys.fi/opetus/kurssien-hinnat/

Lisätietoa ja tilaukset
www.tampereenflamencoyhdistys.fi/opetus/lahjakortit/

Tip, tip, tap

YHDISTYKSEN PIKKUJOULU I la 10.12. 16.00

Tervetuloa flamencoyhdistyksen pikkujouluihin tanssisalille la 10.12. klo 16.00 alkaen. Juhlimme syyskauden päätöstä yhteisellä tanssilla ja musisoinnilla! Tässä "work in progress" -illassa tanssin, soiton ja laulun harrastajat esittävät, mitä syksyn aikana tunneilla on tehty ja opittu. Illanviettoon on vapaa pääsy, ja ystävät ja sukulaiset ovat tuttuun tapaan tervetulleita mukaan. Riemullisen ilonpidon jälkeen herkutellaan nyyttäripöydästä.

Keikkaa pukkaa

PAPERIKENGÄT I pe 27.1.2017 klo 19
Kangasala-talo
20/18/10 €

Flamencotanssiteos lähdöistä ja muistoista

Paperikengät on monitaiteellinen tanssiteos, jossa flamencotanssin intensiteetti, sellomusiikin ja laulun sielukkuus sekä maaginen äänimaisema yhdistyvät voimakkaiksi tunnelmiksi ja kuviksi.
Teoksen lähtöimpulsseina ovat toimineet karjalaistaustaisten henkilöiden evakkotarinat. Teos heijastelee myös tätä aikaa ja ajan ilmiöitä. Teos käsittelee sukupolvelta toiselle siirtyviä muistoja ja henkistä perintöä sekä henkisiä arpia kehollisina kokemuksina. Se käsittelee matkan tekoa, matkalla oloa tilana, toiseutta ja juuria; uudelleen aloittamista ja juurtumista. Se kertoo lähtemisistä ja lähdöistä, kodin jättämisistä, saapumisista ja perheen hajoamisista, lapsen kokemuksista sodan keskellä, muistoista ja kerrotuista tarinoista.
Paperikengät toteutetaan teosta varten kootun työryhmän voimin, joka koostuu tanssin, teatterin ja musiikin freelance-taiteilijoista. Teos on työstetty ryhmälähtöisiä menetelmiä käyttäen.

Teoksen taustaa
Paperikengät -teoksen myötä huipentuu pitkä työprosessi, jonka ensimmäinen vaihe toteutettiin jo syksyllä 2013. Tuolloin Anu Silvennoinen ja Anne Hyvärinen toteuttivat työpajakokonaisuuden ja haastattelivat Tampereen Karjala-Seuran kautta löytyneitä eri-ikäisiä ihmisiä, joilla oli joko omakohtaisia tai oman suvun kautta kerrottuja muistoja evakkotarinoista. Haastatteluja kerättiin eri ikäluokilta: itse evakkoon lähteneiltä, heidän lapsiltaan sekä lapsenlapsiltaan. Haastateltavia oli yhteensä noin kaksikymmentä. Haastattelumateriaalia on käytetty koreografian ja dramaturgian pohjana ja se toimii teoksen tukirankana.
Alkusykäyksenä koko teosprosessille ovat toimineet Silvennoisen omien karjalaisten isovanhempien kokemukset sekä koko työryhmän jäsenten omat sukujuuret ja kerrotut muistot.

Teosta ovat tukeneet Sisä-Suomen tanssin aluekeskus ja Björkqvistin rahasto.

Työryhmä
Anu Silvennoinen, koreografia, tanssi
Anne Hyvärinen, ohjaus, visualisointi, esiintyjä
Marja Rautakorpi, tanssi
Hanna Kilpinen, musiikki, sello
Anna-Kaisa Vuorinen, musiikki, laulu
Saija Raskulla, äänisuunnittelu
Katrin Oro, pukusuunnittelu

Tapahtuman järjestävät Paperikengät-työryhmä ja Kangasala-talo. Naulakkopalvelumaksu 2 €. Tapahtuman kesto on noin tunnin. Ei väliaikaa.

Keikkaa pukkaa

VANDALUS – NUEVO MUNDO I to 23.03.2017 klo 19
Kangasala-talo
28/25€

Suomen kansainvälisin flamencokitaristi Raul Mannola tuo Suomeen ainutlaatuisen flamencofuusio-ryhmän: Vandalus on kuuden Madridissa asuvan taiteilijan kokoonpano, jonka musiikissa ovat vahvasti läsnä syvä flamenco, itäisen Välimeren musiikkikulttuurit, modaalinen jazz ja intialainen musiikki. Raul Mannola tunnetaan hänen pitkällisestä perehtymisestään flamencon juuriin ja erityisesti flamencolauluun, mutta toisaalta useista innovatiivisistä ja raikkaista flamencofuusio-projekteistaan ja -levytyksistään.

Vandalusin ensimmäinen albumi Nuevo Mundo (Uusi maailma) ilmestyi marraskuussa 2016. Flamencokitaran lisäksi yhtyeen äänimaailmassa yhdistyvät luontevasti arabiluuttu, bassohuilu, 12-kielinen kitara, flamencolaulu ja -tanssi, lukuisat perkussiot sekä vanha afganistanilainen kielisoitin, intialaisen sarodin edeltäjä, rubab.
Sävellykset ovat ensisijaisesti Raul Mannolan ja huilisti Alberto Centellan käsialaa. Konsertti on osa Vandalusin levynjulkistamiskiertuetta.

Kokoonpano
Raul Mannola, flamencokitara, 12-kielinen kitara
Alberto Centella, huilu, bassohuilu
Michel Gasco, oud, rubab
Pancho Brañas, cajón, percussiot
Sonia Cortés, flamencolaulu
Eleonora Bayaz, flamencotanssi

Tapahtuman järjestävät Vandalus ja Kangasala-talo. Naulakkopalvelumaksu 2 €. Tapahtuman kesto on noin yksi tunti 40 minuuttia sisältäen väliajan.