Flamenco Twilight 27.7. Kangasala-talossa

22.7.2018

FLAMENCO TWILIGHT

Upea flamencokesä jatkuu konsertilla Kangasala-talossa pe 27.7. Varaa lippusi nyt! Lippu.fi

Tanssi: Aylin Eleonora
Kitara: Raul Mannola ja Igor Nedeljkovic
Laulu: Manuel Lorente

Etelä-ranskasta, Avignonin festivaalilta saapuva ryhmä esiintyy Kangasala-talossa perjantaina 27.7. klo 19. Konsertti on osa ryhmän Suomen kiertuetta.

4 taiteilijaa, 4 tapaa kokea Flamenco. Esityksessä yhdistyy perinteinen Flamenco ja kokeellisempi musiikki. Jazzia andalusialaiseen sävyyn, lyyristä, vahvaa ja energistä flamencotanssia sekä granadalaista cante jondo- laulua.

Aylin Eleonora

Suomalainen Madridissa asuva flamencotanssija, jolla on vahva koulutus perinteisessä flamencotanssissa (Sevilla, Madrid 2004-2014). Hän on opiskellut myös balettia ja nykytanssia (Broadway Dence Center NY, Trinity Laban, Lontoo).  Hän valmistui Tanssin maisteriksi 2018 Barcelonan taideinstituutista (IAB/Liverpool John Moores University). Aylin on työskennellyt Espanjassa ja eri puolilla Eurooppaa flamencomestareiden kuten Alfredo Lagos, David Lagos, Antonio Rey ja Rafael Jiménez “Falo” kanssa.

Raul Mannola

Pisimmän ja kansainvälisimmän uran luonut suomalainen flamencokitaristi on opettanut flamencoa Madridin konservatoriossa viimeiset seitsemän vuotta ja vuodesta 1995 alkaen julkaissut yli kymmenen levyä.

Igor Nedeljkovic

Serbialaissyntyinen flamencokitaristi, niinikään opettaja Madridin konservatoriossa. Hän on uudelleen harmonisoinut ja sovittanut perinteisiä flamencolauluja sähkökitaralle ja julkaisi ensimmäisen soololevynsä pari vuotta sitten.

Manuel Lorente

Granadalainen flamencolaulaja ja antropologi. Manuel oppi perinteiseen tyyliin kuuntelemalla vanhoja mestareita granadassa, ja myöhemmin Jerez de la Fronterassa ja Madridissa. Hänen syvän lämmin ja karhea äänensä soi vakuuttavasti muutama vuosi sitten yhdessä Raul Mannolan kanssa äänitetyllä levyllä Flamenco y Solera.