Marja Rautakorpi kurssittaa Tampereella 19.-21.8.2022

17.6.2022

Jatkotasolle ja edistyneille suunnatun kurssin teemana on flamencotanssijan muusikkous. Kurssilla syvennymme liikkeen rytmiin ja melodisuuteen. Lähtökohtana on ajatus, ettei ole liikettä ilman ääntä eikä ääntä ilman liikettä. Pelaamme annetun liikemateriaalin fraseerauksella ja havainnoimme sen vaikutuksia tanssin dynamiikkaan ja kirkkauteen. Etsimme keinoja tunnistaa annetusta materiaalista olennaisin ja mahdollisuuksia varioida osaksi omaa persoonallista ilmaisua. Kurssin säestäjä toimii flamencokitaristi Toni Jokiniitty.

Kohderyhmä

Tiiviskurssi on suunnattu jatkotason ja edistyneen tason tanssijoille. Osallistujilla on hyvä olla vähintään muutama vuosi harrastuneisuutta takana ja flamencon perusteet hyvin hallussa. Osallistua voivat sekä nuoret että aikuiset flamencon harrastajat.

pe 19.8. klo 18–20
la 20.8. klo 11–14
su 21.8. klo 11–14

Kitaristi Toni Jokiniitty mukana la & su klo 12–14

Hinta: 110 e

Ilmoittautuminen viimeistään su 7.8.2022
Ilmoittaudu kurssille nettilomakkeella
(kurssin toteutuminen vaatii vähintään 10 osallistujaa)

Opettajasta

Tampereen flamencoyhteisön kasvatti Marja Rautakorpi toimii flamencotanssijana ja tanssinopettajana uusia yhteyksiä etsien niin liikkeellisesti kuin musiikillisesti. Hän on opettanut flamencoa eri puolilla Suomea niin aikuisille, nuorille kuin lapsille alkeista edistyneisiin sekä toiminut tanssijana ja koreografina lukuisissa eri produktioissa ja kokoonpanoissa.

Marja valmistui tanssinopettajaksi Kuopion Savonia-ammattikorkeakoulusta vuonna 2016. Flamencopedagogiikkaa hän opiskeli opintojensa aikana vaihto-opiskelijana Madridissa María de Ávila -konservatoriossa pääopettajinaan Rafaela Carrasco ja Isabel Bayón. Tällä hetkellä hän viimeistelee tanssinopettajan maisteriopintojaan Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa.
(kuva: Matti Sten)